“Bir daha takla atarsam, önce kulaklara bakacağım”

Yeni arabam ve ilk defa yarıştığım copilotum;  Kaan Karaörs ile ilk defa ralli kategorisinde T2.2 Sınıfında katıldığım, Transanatolia 2020 den gün gün öne çıkan anılarıma geçmeden önce, baştan söyleyeyim her şey ilk olunca 30 yıllık tecrübe de olsa aksaklıklar olması normal. Birinci gün toplam 145 kilometre olan; Kartepe, Karaorman ve Abant etaplarını gün sonunda Otomobil Kategorisinde 8, sınıfımızda da 3’ncü olarak olarak bitirdik. İlk etapta Kaan’ın sanırım yediği sandviçten midesi bulandı, etaplarda zaman zaman durmak zorunda kaldık. Bir iki yerde de yol kaçırdık. Gün boyunca U dönüşlerde direksiyon silkeledi. Bu nedenle İsanbul’dan getirterek, akşam ön aksları değiştirdik.

İkinci gün için toplam 228,50 kilometre olan Bolu, Köroğlu ve Beypazarı etaplarını 6’ncı sınıfımızda da ilk günkü gibi 3’ncü olarak bitirdik. Ancak günün ikinci etabı olan Köroğlu etabı içince fren arızası meydana geldi. Durup baktığımızda arka sol tekere giden fren borusuna taş gelmiş ve patlamıştı. Bu nedenle hemen fren merkezinden arka frenleri kör tapa ile iptal ederek, ön frenlerle devam ettik. Ancak sadece ön frenle gitmek bize ciddi zaman kaybettirdi ve risk aldık. Gün sonunda Haymana’ya varır varmaz, frenleri yapmaya çalıştık. Haymana sanayide orijinal olmayan boru bulduk. Mecburen o boruyu taktık. Fren pedalı aşağıda tutuyordu, ertesi gün Ankara’dan fren merkezi ve boru getirtmeye, 3’ncü günü  bu şekilde idare etmeye karar verdik. Bu arada arabayı hazırlayan ve yarış boyunca dur durak bilmeden gece boyunca büyük bir heyecanla arabayı ertesi güne hazırlayan,  Park Toyo ekibine, Yalçın, Hasan ve Muhammed ustalara çok çok teşekkür ediyorum.

Üçüncü gün toplam 236,70 kilometre olan Tuz Gölü A ve Obruk Platosu A etaplarını geçtik. Tuz Gölü A etabında frenlerdeki problemden dolayı 100’ncü kilometrede 2 takla attık. Araba sağ tarafının üzerinde kaldı. Biz içinden çıkmadan arkamızdan gelen bizimle aynı sınıfta  402 kapı numarası ile yarışan Tarık Gökbay ve Copilotu Osman Metin arabamızı çekerek düzettiler. Kendilerine çok teşekkür ediyorum.  Ve o etabı  2 saat, 51 Dakika,32 Saniye, 8 Salise ile  üçüncü en iyi zamanla bitirdik. Günün ikinci etabı olan; Obruk platosu A ‘ya giderken takla atmaktan kaynaklı motor yağı eksildiğinden dolayı arabanın turbosu arızalandı ve güm bizim için bitti. Hemen arabayı çekici ile Karaman’a götürdük.

Bu arada Ankara’dan geçtiğimiz zamanlarda Anok’un yönetim kurulu üyelerinden Sinan Çetin ve arkadaşlarına çok teşekkür ederim. Gece yarısı Ankara’dan Karaman’a arabanın yarışa devam etmesi için gerekli olan başta turbo olmak üzere radyatör, yan aynalar vb. parçaları getirdiler. Ayrıca Karaman’da faaliyetine devam eden ve Konya’dan acele cam getirterek arabamızın kırılan ön cam ve sağ ön kapı camını değiştiren Nazar Oto Cam firması sahibi Muhammet beye, gece kaporta dükkanını açarak bize her türlü imkanı sağlayan, kendisi de arabanın yarışa devam etmesi için acil olan yerlerini düzelten tecrübeli ve usta kaportacı Zeynel Kıratlı’ya teşekkür ederim. Gece  03.30’da arabamız. 4’ncü güne hazır oldu. Dördüncü gün toplam 211,60 kilometre olan Karadağ’ı 3’ncü ve yarışın en uzun etabı olan Bolkar’ı (198,10 kilometre)  3’ncü en iyi zamanla (sınıfımızda da 1’Nci olarak) sorunsuz bitirdikten sonra, takla ve diğer mekanik problemler yüzünden kaybettiğimiz zamanları geri almaya başladık.

Beşinci gün toplam uzunluğu 241,80 kilometre olan; Obruk Platosu B  4. ve Tuz Gölü B yi 3’ncü en iyi zamanla geçerek,  yukarıda belirttiğim sorunlar nedeni ile 12’nciliğe kadar gerilediğimiz yarışı gün sonunda; sınıfımızda 2’nci, genel klasmanda da 4’ncü bitirdik.  Altıncı gün toplam 321. Kilometre olan; Mihalıççık’ı 2, Nallıhan’ı 3 ve  Kıbrıscık etabını da büyük bir kayaya çarparak lastik patlatmamıza rağmen en iyi 2’nci zamanla tamamladık. Gün sonu genel klasmanı 2’nci bitirerek, son güne   14.43,6 zaman farkıyla oldukça avantajlı başlamak üzere günü tamamladık.

Yedinci gün toplam 108,70 kilometrelik Hendek ve Karasu etapları kaldı. Hendek etabını güvenlik nedeni ile normal etap olarak geçtikten sonra 26,50 kilometre uzunluğunda çoğunlukla Karadeniz sahilinde kumlu bir zemini olan etaba 10 kilometre kala normal etapta arabamızda hararet sorunu baş gösterdi. Normal etap olarak geçtiğimiz Hendek etabının son kısımları oldukça iniş meyilli idi. Motor öne geldiği için radyatöre montajlı olan su tankı motor üzerindeki kalorifere giden su borusunu delmiş. Bu nedenle Transanatolia 2020 mücadelesini Genel Klasmanda 4, sınıfımızda isi 3’ncü olarak tamamladık. 30 yıllık yarış hayatımda ilk defa takla attım ve bir ders, bir tecrübe edindim. Son günkü motorun öne gelerek, su borusunun delinmesi yarıştan sonra motor sökülünce gördük ki, motor kulaklarının ikisi de takla atınca kopmuş. Bundan sonra takla atarsam ilk bakacağım motor kulakları.

Bu organizasyonu 10 yıldır düzenleyerek, Motor sporlarına ve Turizme katkılarından dolayı Burak Büyükpınar, Orhan Çelen ve ekibine, Gençlik ve Spor, Kültür ve Turizm ayrıca içinde bulunduğumuz pandemi sürecinde izinlerini esirgemeyen Sağlık Bakanımıza, tüm sponsorlara, Tosfed ve Türkiye Motosiklet Federasyonuna,  Basın mensuplarına, tüm yarışçılara, servis görevlilerine, tüm yarışları bizzat veya online takip eden, Motor sporlarına gönül verenlere, son olarak; gözlemcisinden, hakeminden, sağlık, itfaiye,  ve Afad ekiplerine kadar tüm emeği geçenleri ve elbette kopilotum Kaan Karaöz’ü gönülden tebrik ediyor, nice yarışlar temennisiyle sözlerime son veriyorum. | 5 Eylül 2020 : 20.20